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Text iRacing-News Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen



In diesen Thread werden in Zukunft alle News rund um iRacing geteilt und gesammelt.
Also alles hier rein damit.

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09.04.2015 21:34 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Neue langjährige NASCAR-Lizenz für die Rennsimulation Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Racing Motorsport Simulations setzt auch in Zukunft auf die amerikanischen Stockcars und wird verschiedene offiziell sanktionierte NASCAR-Online-Rennserien veranstalten. Möglich macht dies eine mehrjährige Lizenzvereinbarung.

http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...tion,7514?fla=9

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09.04.2015 21:35 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing Nürburgring / News und Chat Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

(Racer-Philipp)Moin Jungs,

soeben habe ich die allerersten Bilder vom Schleifenscan gesehen!

Was sagt ihr dazu?
Ich denke dass die Nordschleife wie eine Bombe einschlagen wird. Man muss sich aber bewusst sein, dass die Strecke trotz der 1mm genauen Laserscantechnologie natürlich komprimiert werden muss, um spielbar zu sein. Dennoch werden wir Unebenheiten zu spüren bekommen, die wir niemals erahnt hätten großes Grinsen
Auch wird ein Monza Preview Video Ende der Woche released!


"We have been making great progress on the Nürburgring. This process started last year when a crew of four of us made the trip to Nürburg, Adenau, and the surrounding towns to capture photo and video reference. We collected a massive amount of photo and video data with over 25,000 files to sort through and categorize. Starting with production, things kicked into high gear in January and art has begun to support the project now as well.Right now we're about a third complete with the Nordschleife track spline/surface, having started at Fuchsröhre and just today reaching Karussell exit. Because of the unique challenge of this project and the sheer amount of area we need to model, this is the first project we've actually split between two production staff. While I've been chipping away at the Nordschleife, Kevin has been modeling the GP course. At some point we'll merge these two geometries together to support the combined version.It's fun loading the track up after a few days of development and driving until the end of the model -- at which time the car resets back at the start and it can be done all over again. There's a good 3 minutes of driving so far.



Graffiti is a prominent feature of the track we will work hard to represent. Here is one of the more interesting pieces -- one which has historic meaning.








http://www.virtualr.net/iracing-com-first-nordschleife-laserscan-previews

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09.04.2015 21:37 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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Neues Video Monza in iRacing Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Ankündigung von iRacing zur Strecke Monza welche demnächst erscheint.

Es soll mehrere Varianten geben die auch kombiniervar sein werden. Aber seht selbst im Video.



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09.04.2015 21:38 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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Hier ein weiteres Video zu Monza in iRacing. Dieses mal von SimPit. Augenzwinkern

Die Historie von Monza wird erläutert und später wird dann natürlich die Varianten die es in iRacing geben wird gezeigt.
Ein sehr interessantes und gutes Video.



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iRacing: Neue NASCAR-Trucks, Vorschau auf kommendes Build und interessante Infos Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Quelle: SPEEDMANIACS.DE

Zur Online-Rennsimulation iRacing gibt es jetzt gleich mehrere Neuigkeiten angefangen bei Infos und einem Video zu neuen Fahrzeugen bis hin zu Details zum nächsten Build.

Mit einem 48 Sekunden langen Videoteaser machen die Entwickler der Online-Rennsimulation iRacing Motorsport Simulations nach der Vorschau auf die italienische Strecke Monza und den Neuigkeiten über die Verlängerung der NASCAR-Lizenz jetzt auf die anstehende Veröffentlichung zweier neuer Fahrzeuge aus der NASCAR Camping World Truck Series aufmerksam. Der neue Chevy Silverado und Toyota Tundra werden demnach schon bald im Fahrzeugportfolio vertreten sein.

Freuen dürfen sich iRacer schon heute auf das kommende Build das voraussichtlich am Mittwoch, 10. März 2015 bereitgestellt wird und eine ganze Reihe an Änderungen einschließt. Während ein neues Benutzerinterface der Rennsimulation Schritt für Schritt ein neues Gesicht geben und die Bedienbarkeit erleichtern soll, unterstreichen Verbesserungen im Bereich der Fahrzeugabstimmung, des Windschatteneffektes und bei den dynamischen Streckenbedingungen die Bemühungen der Entwickler den Authentizitätsgrad der Simulation weiter zu steigern.

Weiteres findet ihr hier: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...nfos,7552?fla=9

Und hier das Video:


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09.04.2015 21:40 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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Neues Einsteiger-Angebot bei iRacing Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Bei iRacing gibt es ein eues Einsteiger-Angebot.

Man bekommt 3 Monate zum Preis von einem.

http://www.iracing.com/promotions/3-for-1/

Für einen eventuellen Einstieg und zum Ausprobieren bestimmt super geeignet. Meiner Meinung werdet ihr es nicht bereuen. Augenzwinkern

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09.04.2015 21:41 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Entwickler verspricht beste Umsetzung des Mythos Nürburgring Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Das Entwicklerteam von iRacing Motorsport Simulations gibt mit einem brandneuen Video einen Einblick in die andauernden Arbeiten am Nürburgring. Die weltweit bekannte Rennstrecke soll im Herbst 2015 endlich auch in der onlinebasierten PC-Rennsimulation fahrbar sein und dann Emotionen auslösen. Das iRacing-Team verspricht nicht weniger als die beste Umsetzung des Nürburgrings (Nordschleife und GP-Strecke) in der Welt des Simracings.



Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...erburgring,7684

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04.06.2015 23:24 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Neuigkeiten zur Blancpain-GT3-Serie und Verbesserungen des Season 3 Builds Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Für Simracer gibt es von iRacing jetzt weitere Infos zur virtuellen Blancpain-GT3-Serie und dem kommenden Build der PC-Rennsimulation die unter anderem mit der Strecke Five Flags Speedway und im Bereich des Reifenmodells Verbesserungen mit sich bringen wird.

iRacing: Neuigkeiten zur Blancpain-GT3-Serie und Verbesserungen des Season 3 Builds ZoomAuf die im Märze erfolgte Bekanntgabe der Partnerschaft mit der SRO Motorsports Group und Ankündigung der virtuellen Blancpain-GT-Rennserie lässt das iRacing-Entwicklerteam nun weitere Neuigkeiten folgen. Diese enthüllen, dass der offizielle Start für die beiden Online-Rennserien im April 2016 beginnen wird.
.....

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...n-3-Builds,7704

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04.06.2015 23:25 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: PC-Rennsimulation unterzeichnet Lizenzvertrag mit Mercedes-Benz Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Von iRacing Motorsport Simulations gibt es für alle bestehenden und zukünftigen Abonnenten der onlinebasierten PC-Rennsimulation jetzt Neuigkeiten im Bereich Fahrzeuglizenzen.

iRacing: PC-Rennsimulation unterzeichnet Lizenzvertrag mit Mercedes-Benz ZoomiRacing Motorsport Simulations hat heute die Unterzeichnung eines Lizenzvertrages mit Mercedes-Benz Accessories offiziell gemacht. Die Vereinbarung ermöglicht es dem amerikanischen Entwickler für seine onlinebasierte PC-Rennsimulation eine digitale Version des Mercedes-AMG GT3 zu erstellen und für die Online-Rennen zu nutzen.
....

Quelle:http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...cedes-Benz,7711

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04.06.2015 23:26 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Gameplayvideo zum Aston Martin DBR9 GT1 und Termin für Season 3 Build Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

iRacing Motorsport Simulations zeigt ein Gameplayvideo zum Aston Martin DBR9 GT1 der zusammen mit dem Season 3 Build verfügbar sein wird und nennt den Termin für die Aktualisierung seiner PC-Rennsimulation.

iRacing: Gameplayvideo zum Aston Martin DBR9 GT1 und Termin für Season 3 Build ZoomiRacing Motorsport Simulations wird kommenden Dienstag, den 06. Juni 2015, das Season 3 Build veröffentlichen. Zusammen mit verschiedenen Optimierungen und Bugfixes erweitern die Entwickler damit auch die Fahrzeugauswahl um den Aston Martin DBR9 GT1 und werden mit der iRacing GT1 World Championship Series eine neue Online-Rennveranstaltung starten.
....

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...uild,7731?fla=9



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08.06.2015 10:40 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Aston Martin DB9 GT1 und neues Reifenmodell mit dem 2015 Season 3 Build Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

iRacing hat das 2015 Season 3 Build zu seiner PC-Rennsimulation veröffentlicht. Das umfangreiche Änderungsprotokoll verrät welche Verbesserungen umgesetzt wurden und welche Erweiterungen es bei den Fahrzeugen und Strecken gibt.

iRacing: Aston Martin DB9 GT1 und neues Reifenmodell mit dem 2015 Season 3 Build ZoomFür die onlinebasierte PC-Rennsimulation iRacing ist nun das 2015 Seaosn 3 Build verfügbar das auf der inhaltlichen Seite die Strecke Five Flags Speedway und den Aston Martin DB9 GT1 sowie für die meisten Rundkursfahrzeuge das verbesserte Version 6-Reifenmodell enthält.

Wie dem nachfolgenden und wie immer sehr ausführlich ausfallendem Änderungsprotokoll zu entnehmen ist, lag einer der Schwerpunkte der vorgenommenen Verbesserungen diesmal im Bereich der Webseite ohne die Simulation selbst zu kurz kommen zu lassen. Unter anderem wurden die Framerates in Situationen in denen viele Fahrzeuge dargestellt werden gesteigert und bei einzelnen Wagen und Strecken erforderliche Korrekturen vorgenommen.

Release notes 2015 Season 3 Build-Update:
Website:
–Ultimate Pay is no longer available as a payment method.
–All viewable future sessions are only viewable up to a specific view date range.
–Fixed a bug where uploading setups for a fixed Hosted Session with specific foreign characters could interfere with parsing.
–Fixed the Firefox no-data bug.
–Added an “Accept” button to the league ignored requests page to allow the admins to “unignore” and accept the request.
–When clicking “I’m still here” on the hosted sessions page after the timeout, the sessions will refresh properly.
–Opting out of league PMs and Emails now works as intended.
–Making edits to a team that hasn’t been assigned a team ID should now properly fully create the team.
–A button to launch the graphics config has been added to the settings panel.
–Fixed a link where IE users were having trouble when revoking team invites.
–Fixed a bug where selecting to drive certain cars in a team multi-car hosted session could cause errors.
–Popular races now have an additional filter to show sessions using only the content that the user owns.
–The Cars, Tracks, and Tech Tracks pages are redone with filters.
–Fixed a bug where, under specific conditions, the race planner could bug out and not show sessions.

Registering for Race sessions will place you into an Open Practice while waiting
–For many series, if you register for a Race session more than a couple minutes prior to the session’s scheduled start time, you will be automatically placed into an Open Practice session. This way you can get onto track, instead of waiting for the Race session to launch. Note that the splits for your Race session will not yet have been formed. So there’s no guarantee that the other drivers you see in your Open Practice will be in your split. In fact, some of the drivers in the Open Practice might have registered for it directly, and won’t be transferring to your Race session at all.
-The simulation will notify you when your Race session is ready, and present a green [Race!] button on the Session screen. Clicking on this button will disconnect you from the Open Practice session, and connect you to your Race session. Only then can you tell with whom you have been grouped. If you do not click on the [Race!] button, the simulation will automatically switch you over to your Race session shortly prior to when you must grid your car for the race, or sooner if the Race session also has an embedded Qualify session.

Simulation:
Updater
–When you run the iRacingUpdater it will ask you to install the Microsoft Visual C redistributions for x86 and x64, if you don’t already have them installed on your computer.

Auto-Config
–Added a drop-down to the auto-config dialog to choose which display adapter to use. It attempts to recommend NVidia/AMD cards over Intel to help with laptops.

Networking
–Change how the simulation configures its network connection to the race server. This might reduce the possibility of “error occurred on network device” messages, and disconnections from the race server.

Race Points Given Field Size
–We improved the calculation of race points awarded so small field sizes don’t hand out too many championship points. This also reduces the advantage of high iRating fields in awarding championship points.

Logitech ARX
–We now support Logitech’s ARX interface. ARX is a simple communication layer provided by Logitech that allows communication between an application on the PC and your Android or iOS based device. It basically allows us to act as a web server sending pages to your phone, along with a simple bidirectional communication channel so we can push live data to the phone and receive inputs back. For further information and details on how to use or create something for ARX, please go to this forum thread: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3316230.page

Graphics
–Improved frame rates with a more dynamic adjustment of detail levels when many cars are on screen.
–We are beginning to convert some of our cars and tracks to using physically based rendering (PBR) shaders to give more accurate looking cars and tracks. In this release the new Five Flags Speedway track uses these new shaders, as do the new Aston Martin DBR9 GT1, and the updated Chevrolet Corvette C6.R GT1 and updated Legends Ford ’34 Coupe.

Race Control
–Show the driver the amount of time they still have to yield in order to clear their “gained time by shortcutting, slow-down” furled black flag.
–Fixed a bug where sometimes incident report messages would incorrectly say there is a limit of 17 incidents.
–During qualifying at medium, long and superspeedway ovals, doing a burnout no longer gives an advantage.

Split Times
–Add in an option to load split time files from other drivers and cars for you to compare yourself against.
–The ghost car now lights up the brake lights.

UI
–Added the C (CPU) meter to the L/Q/S/P group on the Session screen. The CPU meter is only displayed if you have manually enabled it in the “XXX Dev Use Only” section of app.ini.

Triple Screen
–Fixed a bug where headlights could draw with strange artifacting problems when the field of view is greater than 170 degrees.
–Fixed a bug that broke mouse driving when using triple screens.

Telemetry
–New live telemetry outputs CarsPosition, CarsClassPosition, PlayerCarPosition, PlayerCarClassPosition, CarIdxPosition, CarIdxClassPosition, CarIdxTime, LapLastNLapSeq, LapLastNLapTime, LapBestNLapLap, LapBestNLapTime, DCLapStatus, DCDriversSoFar.

Sharing Setups
–When you share a setup from the Garage, all different types of car that should be able to load your setup can now actually see and load your setup (for instance, the two V8 Supercars, or the NASCARs).

New Tire Model
–Dave has a new model of the tire carcass that does a much more accurate computation of the tire’s stiffnesses. Amongst other things tires now respond much more correctly to tire pressure changes. This is what is called a “Version 6″ tire. Most of our road course cars have been updated with this.

Chassis Torsion
–We can now model the fact that a car’s chassis can twist due to forces and torques acting on the car. But only a few of our cars have been updated with this so far.

Weather
–Reduced wild wind direction swings.

Cars:
–Added new sponsor logos for Pep Boys, People Against Distracted Driving (PADD), iAnalyze Racing, and Max Papis Innovations (MPI).
–Revised Club Scandinavia logo.

Aston Martin DBR9 GT1
–Now available for purchase. Will be classed with the Chevrolet Corvette C6.R GT1.
–Features our new chassis torsion modeling, new V6 tires, and new PBR shaders.

BMW Z4 GT3
–Chassis torsion is now modeled.
–Now has the new V6 tires.
–Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
–Updated setup for the new season.
–Adjusted when G27 shift lights illuminate.

Cadillac CTS-V Racecar
–Now has the new V6 tires.
–Updated setup for the new season.

Chevrolet Corvette C6.R GT1
–Now has the new V6 tires.
–Updated to use the new PBR shaders.
–Wheels can now be painted.
–Performance has been re-tuned to match appropriately against the Aston Martin DBR9 GT1.
–Added tire warmers to avoid very cold tire issues in cold weather.
–Updated setup for the new season.

Chevrolet Impala Old Class B
–Revised drafting.
-Increased tire wear.
–Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.

Chevrolet Impala-COT
–Revised drafting.
–Increased tire wear.

Chevrolet Monte Carlo SS
–Updated setups for the new season.
–Cleaned up visible positioning of wheels to reduce fender interactions.

Chevrolet Silverado – circa 2013
–Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
–Revised drafting.
–Increased tire wear.

Dallara DW12
–Fixed boost levels to be inline with regulations.
–Updated setups for the new season.

Ford Falcon FG V8
–Chassis torsion is now modeled.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–Re-worked the rear view mirror.

Ford GT
–Now has the new V6 tires.
–Updated collision settings to match the BMW. This should reduce the 4x response from light hits.
–Updated setup for the new season.

Ford GT GT3
–Chassis torsion is now modeled.
–Now has the new V6 tires.
–Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
–Updated collision settings to match the BMW. This should reduce the 4x response from light hits.
–Adjusted when G27 shift lights illuminate.
–Updated setup for the new season.

Ford Mustang FR500S
–Now has the new V6 tires.
–Update the diff with a little more locking bias.

Holden Commodore VF V8
–Chassis torsion is now modeled.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–Updated setup for the new season.

HPD ARX-01c
–Now has the new V6 tires.
–Sound overhaul including additional near/far engine layers.

Legends Ford ’34 Coupe
–Updated the 3D model to our latest standards, including the new PBR shaders.
–Updated with chassis torsion and suspension installation stiffnesses.
–Now has the new V6 tires.
–Minimum cold tire pressures reduced to 10 psi.
–Updated setups for the new season.

Lotus 49
–Chassis torsion is now modeled.

Lotus 79
–Revised damage modeling to reduce damage associated with bottoming out against the track surface.

Mazda MX-5 Cup
–Now has the new V6 tires.
–Made dampers linear to get rid of the weirdness in force changes from low to mid speed. Also linearized the click settings and degree sweeps – now each adjustment produces an even level of damping change throughout adjuster range.
–Increased wheel inertia.
–Adjusted the center of gravity height a little lower and re-tuned the chassis mass distribution angle a little lower at the front.
–Updated setup for the new season.

Mazda MX-5 Roadster
–Now has the new V6 tires.
–Made dampers linear to get rid of the weirdness in force changes from low to mid speed. Also linearized the click settings and degree sweeps – now each adjustment produces an even level of damping change throughout adjuster range.
–Adjusted the center of gravity height a little lower and re-tuned the chassis mass distribution angle a little lower at the front.
–Updated setup for the new season.

McLaren MP4-12C GT3
–Now has the new V6 tires.
–Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
–Updated setup for the new season.

Modified – SK
–Updated setups for the new season.

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
–Updated aero based on latest GM Racing information.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
–Revised drafting.
–Increased tire wear.
–Added fans back into the model.
–Updated setups for the new season.

NASCAR Camping World Toyota Tundra
–Updated aero based on latest GM Racing information.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
–Revised drafting.
–Increased tire wear.
–Updated setups for the new season.

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
–Revised drafting.
–Increased tire wear.
–Updated setups for the new season.

NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
–Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–MPI steering wheel added.
–Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
–Updated setups for the new season.

NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
–Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–MPI steering wheel added.
–Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
–Updated setups for the new season.

NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
–Updated the 3D model to the 2015 season car.
–Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
–Improved levels of detail for better frame rates.
–MPI steering wheel added.
–Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
–Updated setups for the new season.

NASCAR Whelen Tour Modified
–Updated setups for the new season.

NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
–Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.
–Revised drafting.
–Increased tire wear.
–Updated setups for the new season.

NASCAR XFINITY Ford Mustang
–Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.
–Revised drafting.
–Increased tire wear.
–Updated setups for the new season.

Pontiac Solstice
–Now has the new V6 tires.

Radical SR8
–Fixed a bug where you could fail tech for ride height but not see why.

Ruf RT 12R AWD
–Now has the new V6 tires.

Ruf RT 12R C-Spec
–Updated with fixed setups for the new season.

Ruf RT 12R RWD
–Now has the new V6 tires.

Ruf RT 12R Track
–Now has the new V6 tires.
–Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
–Updated setup for the new season.

Silver Crown
–Updated setups for the new season.

Skip Barber Formula 2000
–Now has the new V6 tires.
–Sound overhaul including additional near/far engine layers.

Sprint Car
–Updated setups for the new season.

Star Mazda
–Chassis torsion is now modeled.
–Sound overhaul including additional near/far engine layers.

Street Stock
–Fixed a bug where the rear suspension operated with NASCAR rear style springs instead of leaf springs.
–Updated setups for the new season.

Super Late Model
–Updated setups for the new season.

Williams-Toyota FW31
–Adjusted tire pressure ranges and increments.

Tracks:
Auto Club Speedway
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Autodromo Nazionale Monza
–Fixed upside-down environment reflection texture.
–Added check point and 1x at the exit of the last corner.

Circuit de Spa-Francorchamps
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Circuit Gilles Villeneuve
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Circuit of the Americas
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Donington Park Racing Circuit
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Five Flags Speedway
–Now available for purchase.
–Features our new PBR shaders.

Gateway Motorsports Park
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Lucas Oil Raceway
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Mount Panorama Circuit
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Okayama International Circuit
–Fixed some weird shading in the trees.

Rockingham Speedway
–Fixed upside-down environment reflection texture.

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...uild,7742?fla=9

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12.06.2015 13:38 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing Motorsport Simulations: Mehr Realismus mit dynamischen Strecken Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

iRacing hat für Simracer interessante Neuigkeiten. Zukünftig soll die PC-Rennsimulation noch näher an den realen Motorsport rücken. Das Stichtwort lautet dynamische Strecken über die die Entwickler jetzt mehr verraten.

iRacing Motorsport Simulations: Mehr Realismus mit dynamischen StreckeniRacing Motorsport Simulations hat im Streben nach einer noch realistischeren Abbildung des realen Motorsports und arbeitet dafür an einem neuen Feature namens Dynamic tracks.

In einem rund 7 Minuten langen Video geht Dan Garrison, Software engineer bei iRacing, näher auf das neue Feature ein mit dem es in der Rennsimulation eine physikbasierte Interaktion zwischen der Rennstrecke auf der einen und den Fahrzeugen auf der anderen Seite geben soll. Reifenabrieb und unterschiedliche Temperaturen auf dem Asphalt, abhängig von verschieden Parametern, sollen in Zukunft eine noch größere Herausforderung ermöglichen.



Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...cken,7790?fla=9

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03.07.2015 13:16 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Circuit des 24 Heures Le Mans lizenziert Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

iRacing hat sich einen weiteren weltweit mit viel Prestige bedachten Motorsportklassiker für seine PC-Rennsimulation gesichert und stimmt auf den Circuit des 24 Heures Le Mans ein.

iRacing: Circuit des 24 Heures Le Mans lizenziert ZoomSchon seit einiger Zeit verkündet iRacing Motorsport Simulations neue Partnerschaften die einerseits die Spieler der online-basierten Rennsimulation in den nächsten Monaten in den Genuss von neuen Fahrzeugen, Strecken und Rennserien kommen lassen und gleichzeitig im Kampf um Marktanteile ein klares Signal an die Konkurrenz senden und den eigenen Titel weiter aufwerten.

Mit dem Circuit des 24 Heures Le Mans hat sich das iRacing-Team nun einen weiteren dicken Fisch an Land gezogen und freut sich die von den eigenen Mitgliedern am meisten nachgefragte Strecke bald - Original-Wortlaut iRacing: This is by far our members' most requested track , so we are very happy to be able to deliver it to you. #soon-ish; Anm. d. Red. - anzubieten.

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...iert,7815?fla=9



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10.07.2015 22:23 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing demnächst mit Formel Renault 2.0 und Formel Renault 3.5-Boliden Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Das Team hinter der PC-Rennsimulation hat einen neuen Lizenzcoup verkündet und fügt dem Fahrzeugportfolio zwei Monoposto von Renault hinzu. Erfahrt wann die neuen Rennwagen fahrbar sein werden und mit welcher Aktion iRacing die Bekanntgabe begleitet.

Nach der Ankündigung der Lizenzierung des Circuit des 24 Heures Le Mans für iRacing Motorsport Simulations, gibt der amerikanische Entwickler der rein online-basierten und auf ein Abomodell setzenden PC-Rennsimulation die derzeit nach offiziellen Angaben von rund 60 Tausend Gamern weltweit genutzt wird nun eine neue Fahrzeuglizenz mit Renault bekannt.......

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...iden,7823?fla=9

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17.07.2015 15:54 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing Motorsport Simulations erhält neues Anti-Cheat-System und Corvette C7 Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Aus dem Hause iRacing Motorsport Simulations gibt es zur gleichnamigen PC-Rennsimulation, kurz iRacing, nun wichtige Neuigkeiten die alle Simracer begrüßen dürften.

Der September steht kurz bevor und wird für alle "iRacer" einige Änderungen mit sich bringen. Voraussichtlich zur Monatsmitte wird den nach Angaben von iRacing Motorsport Simulations über 60 Tausend Mitgliedern mit der Corvette C7 Daytona Prototype ein neues Auto zur Verfügung stehen mit dem die Simracer ebenfalls in der offiziellen IMSA iRacing.com Online SportsCar Championship an den Start gehen können.....

Quelle:
http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...e-C7,7904?fla=9

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01.09.2015 18:17 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Termin für nächstes Build, zwei neue Featurevideos und weitere Neuigkeiten Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Für die PC-Rennsimulation iRacing Motorsport Simulations steht die nächste Aktualisierung unmittelbar bevor. Hier erfahren Simracer und Rennspielefans den genauen Termin, können vorab einen Blick auf einige der neuen Features werfen und herausfinden was noch alles geplant ist.

Für iRacing Motorsport Simulations wird, wie bereits berichtet, in Kürze das nächste Build veröffentlicht. Der offiziell benannte Termin hierfür ist der 8. September 2015.

Das nächste Build wird auch das im Juli vorgestellte dynamische Streckenfeature für noch mehr Realismus bei den Rennen erhalten. Eine weitere Neuerung erwartet die "iRacer" in der virtuellen Garage die um die Corvette C7 Daytona Prototype erweitert wird. Auch wenn das nicht längst alle Neuerungen sind, fokussieren sich die Entwickler vorab mit zwei Videos auf diese Erweiterungen ihrer PC-Rennsimulation.

Gearbeitet wird aber auch schon längst an weiteren Features für die Zukunft, darunter ein neues Partikeleffektsystem das Funken, Fehlzündungen und Rauch darstellen wird und auch eine bessere Shaderdarstellung die zum Beispiel durch wesentlich detailliertere Bäume die Streckenumgebung aufwerten soll. Außerdem wird weiter an der DirectX 11-Version gefeilt und auch die Möglichkeit die eigenen Rennen als Video abzuspeichern steht auf der Aufgabenliste.

Zur SimRacing EXPO 2015 plant iRacing Motorsport Simulations zudem die lasergescannte Version der Grand Prix-Rennstrecke des Nürburgrings vorzuführen.





Quelle:
http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing-Termin-fuer-naechstes-Build-zwei-n
eue-Featurevideos-und-weitere-Neuigkeiten,7914?fla=9


Flyer2c Edit 9:57: Habs mal frech angepasst. Augenzwinkern

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better than cool -- cool & fast


05.09.2015 09:17 huasee ist offline E-Mail an huasee senden Beiträge von huasee suchen Nehmen Sie huasee in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Aktualisierung auf das 2015 Season 4 Build erfolgt Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Für iRacer steht ab jetzt eine neue Version bereit die wieder zahlreiche Verbesserungen in die PC-Rennsimulation bringt - alle Infos zum 2015 Season Build 4.

iRacing: Aktualisierung auf das 2015 Season 4 Build erfolgt ZoomFür die Spieler der PC-Rennsimulation iRacing ist jetzt eine neue Version verfügbar. Das 2015 Season 4 Build enthält nicht nur das dynamische Streckenfeature für noch mehr Realismus und die Corvette C7 Daytona Prototype, sondern auch das neue Reifenmodell v6, ein neues Tool gegen Cheater und diverse Überarbeitungen von der Website bis zu den Fahrzeugen und Strecken.

Die detaillierte Aufzählung der Veränderungen und Verbesserungen, die im offiziellen Änderungsprotokoll verzeichnet sind, nennt weitere Bereiche in denen die Entwickler Hand angelegt haben. Dabei steht die lange Liste wieder einmal für sich.

Release notes 2015 Season 4 Build-Update:
Website:
–The Race Panel now is more descriptive about where it is registering and sending users in official sessions, as well as more aware of registration status after a session has ended.
–Cars/Tracks/Tech Tracks pages have been simplified, and are now more of a storefront and informational page.
–Updated the License indicator in the global template to show more information.
–Added a Team Series Stats page to show team rankings in official team series.
–Added tooltips to describe Track Conditions in official series & results.
–Added messaging when setting up a hosted session when only one driver slot is made available.
–Added the ability to set & preview custom Track Conditions (settings for the new Dynamic Track feature) in hosted sessions, as well as test mode.
–Fixed some scenarios where the website would occasionally think that members could register for events outside of their license level.
–Modified the members site to help Windows 10 + Edge users get iRacing running.
–Expected time for a session to start should now properly be passed into a “Test on Track” session, so users get an alert when their session will begin.
–Added indicators in the race panel and series sessions pages to show race week cut overs that will indicate how the sessions will change (track, race week, etc).
–Fixed the join action in some open practice sessions in the What’s Hot page.
–Added a preference that remembers it’s state in leagues->show only my leagues.
–The Schedule PDF has added displaying more of the race setup options, and also a clickable Table of Contents to find sections or series more easily.
Simulation:

Easy Anti Cheat
-iRacing has always invested significant time, energy and development effort into trying to stop “cheating”. There are many different types of cheating. In the last June build for example we installed software code to prevent on-track tire heating during qualifying for oval racing. Poor sportsmanship on track could even be construed as cheating as another example. However more often than not, the main concern for members are potential software hacks that essentially attempt to change the game in some way for the cheater’s benefit. In that regard, all of the prevention and detection code we have put in iRacing in the past was done by us internally. We never included any of that work in our release notes mainly for the obvious reason that we did not want to provide cheaters with any information.

However in our next quarterly software update (early September) our current plan is to include new cheat prevention & detection in the update and release notes for several reasons. Mainly because the new cheat prevention and detection comes in the form of a partnership and integration we did with a professional gaming anti-cheat company called Easy Anti Cheat. We are excited about this partnership as we have enhanced our ability to detect and prevent cheating significantly. The EAC system prevents cheaters from using several common methods to try to gain an advantage over other players. This includes things like: running the iRacing simulation inside a “sandbox”, to prevent external programs from hacking into and modifying the simulation as it runs; or modifying the iRacing installation files (cars and tracks) to gain an advantage; or replacing system level components used by the simulation with versions that include cheat hacks.

When applying this next build on a Windows computer, the installer program for the EAC software will automatically be run. On Mac OSX and Linux, the EAC software is able to operate without this explicit installation step. In all cases, the EAC software is only active on your computer when you are running the iRacing simulation software – when the sim exits, the EAC software exits, too.

If you launch the simulation and an issue is detected before the simulation has connected to the race server, a message describing the problem will be shown to you in a dialog box, and the sim will not run. If an issue is detected after connecting to the race server, a message describing the problem will be shown in the Chat Pad, and you will be disconnected from the server.

The error messages are intended to be sufficient to identify what caused the issue. But if it’s not clear how to resolve the issue, email iRacing customer support at support@iRacing.com to help get you back to racing. We will work diligently with you to correct any issues. However, we do not expect many issues as we have done extensive testing already. The most likely error to arise will be if you are using replacement versions of system libraries (d3d9.dll, for example) that are not already flagged as being innocuous. Since such replacement libraries could potentially contain hacks to enable cheating, they are not allowed unless they have been validated. You can also check out the FAQ’s at EasyAntiCheat if you want here: http://faq.easyanticheat.net/index.html

Splitting Multi-car-class Fields
-The prior algorithm for forming splits for multi-class sessions attempted to ensure that as many splits as possible would be multi-class, down to some minimum number of drivers in each class within a split. This made for some not-so-great racing for drivers in classes where their split had this minimum number of drivers.

With this season’s build, we have implemented a new split-forming algorithm for multi-class sessions that instead attempts to ensure that all car classes are packed relatively evenly into the higher-rated splits, potentially at the expense of the lower-rated splits being devoid of one or more car classes.

The algorithm for choosing the overall field size for each of the splits is unchanged – each of the higher-rated splits formed for a session will have the same overall number of teams, with the lower-rated splits potentially having one less team. Since the higher-rated splits might “consume” all the teams in one or more of the less-used car classes, and since the lower-rated splits will still have the same overall number of teams, the lower-rated splits could thus have more teams in each of their car classes than the higher-rated splits have in those same car classes.

Session Splits
-We have added a new method by which sessions get split into run-groups. The earlier method typically chooses the “best” race server farm (US, Sydney, Amsterdam) based on the average ping time of all the registrants to the farms, and then splits the teams into run-groups based on iRating. The new method splits the teams into run-groups based on iRating, and then chooses the best farm for each run-group.
Additionally, the new method tries to avoid assigning the group onto a farm if any of the drivers in the group would generally prefer to avoid that farm. In practice this will mean that if anyone in the run group prefers the Sydney farm, and anyone else in the run-group prefers the Amsterdam farm, the run-group will be assigned to the US server farm.
Dynamic Track

The track surface is now dynamic, and models the changes in track rubber, marbles, and temperature. Track rubber is built up under the tires in rough proportion to how hard they are working. Tires generate marbles, and these can accumulate on tires and be thrown off and redistributed on the track. Temperature is variable across the track and is influenced by weather, the position of the sun in the sky, the surface angle of the track, albedo (color), track rubber, shadows, and interaction with cars.
These variable aspects of the track affect the level and characteristics of tire grip available, and the wear rate. Generally, a rubbered-in but cool track free of marbles will offer the most grip.
Initial track conditions can be specified for testing and private hosting sessions. The amount of running activity on the track prior to the session can be specified as a percentage, or left to be determined automatically based on the session type. The percent usage amount determines the level of track rubber and marbles at session start. In a multi-session event, each session can be specified individually to simulate changes to the track between sessions due to additional running or from an overnight rain, or a session may be designated to follow immediately and inherit the track state from the previous session. Marbles can be cleaned off the racing surface prior to the session, and also during yellow flags on ovals, or they can be left undisturbed.

Borderless Window Support
-The sim can now be run in windowed mode without a border or title bar. There is a new option on the auto-config dialog and a new graphics option to disable the border. Like the full screen toggle in options, the border configuration does not take effect until the sim is restarted.
Replay

Add an app.ini setting [Replay] maxFramesToSearchPerUpdate=2048 setting to control how much tape is searched per update during a long search.

Telemetry
-Add support for fast repair to telemetry pit script commands.
-Log pending pit service request to telemetry as “PitSvXXX”. -PitSvFlags is a bitfield defines in irsdk_defines.h as irsdk_PitSvFlags and covers all the check boxes.
-Log live weather to telemetry.
-Log the driver’s fuel tank size to session string as “DriverCarFuelMaxLtr”. Log the fuel restriction percent (if any) to session string as “DriverCarMaxFuelPct”. Multiplying both together will give you the true fuel limit for this session.
-Renamed “CarClassMaxFuel” to “CarClassMaxFuelPct” to better reflect the fact that it is a percent of the tank that you are allowed to use.
-Dump information about the current setup to the session string
-DriverInfo:
--DriverSetupName: path
--DriverSetupIsModified: bool
--DriverSetupLoadTypeName: [invalid|user|iracing|baseline|current|default|fixed|shared]
--DriverSetupPassedTech: bool
-Fix a bug where not all cars had a properly set carClassColor in a mixed class race.
-Keyboard Macros

-Added a #fr fast repair macro, to check the fast repair box.
-Add ‘invert’ flag to pit chat macros so prepending – to front of command will unset it, i.e. -lf will uncheck the left front tire, also -clear will check all options.

Audio
-Turn off ducking of audio when Windows detects a phone call. Windows often confuses our voice chat as a call and kills the engine sounds.
Controls

When we detect a joystick was added or removed, attempt to identify what controller was changed and only reinitialize that device. Previously we reinitialized all devices and this could lead to a momentary loss of steering control if your button box loss connection to the sim. You can revert to the old behavior where all devices are reinitialized every time a device is plugged in by setting app.ini [Force Feedback] initOnlyNewDevices=0.
Added new keyboard backlight support for Logitech G910 keyboards. Now we dynamically highlight keys that have some function assigned to them, and color them by function. In addition the F keys act as a shift indicator/pit speed indicator if you are in your car.
Removed code that would set the backlight on older Logitech keyboards and mice to try and replicate a shift indicator.
Added support for LED lights in the new Logitech G29 wheel.
The minimum threshold to detect motion when calibrating can be adjusted by the app.ini switch initialMoveThreshold. This can be used to get devices with very small ranges of travel to be detected by iRacing.

New Tire Model
-v6 tires now include a term in the lateral stiffness calculations that was missing in the NTM previously (including the v1-5 tires). All prior cars with v6 tires from last season have been revised to suit, and many more cars have been upgrade to v6 tires.
Black Boxes

In the F1 black box, don’t show the same car ahead and behind you, if only one other car on track, or only one other car in your class.
In the F3 black box, sort cars into position based on class, if no position is currently known for the car.
Allow the virtual mirror field of view to be adjusted from the F9 black box.

Driver Aids
-The auto-blip shift aid now uses the new drivetrain physics model, instead of falling back to our ancient old drivetrain model. This significantly improves how smoothly the cars shift when using the auto-blip aid.
Allow H-pattern gearboxes to be downshifted into neutral at speed when using sequential shifting controls.

Towing
-When someone is disconnected from the server via a connection failure, we now compute the tow from when we last saw them on track, instead of when the connection finally timed out.

Cars:
Paint Kit
-Justin Wilson Memorial sponsor added.
-Go Gold for Kids with Cancer (American Childhood Cancer Organization) sponsor added.
-Mustang FR500S Pace Car
-Repainted with American Childhood Cancer Organization sponsorship.
-Updated to use the new PBR shaders.

Aston Martin DBR9 GT1
-Updated the v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-For this season’s GT1 class balancing, we have made the following changes: 7.1 kg less weight.

BMW Z4 GT3
-Updated the v6 tires.
-For this season’s GT3 class balancing, we have made the following changes: 20 kg less weight, and diff locking increased from 2 plates to 4.

Cadillac CTS-V Racecar
-Updated the v6 tires.

Chevrolet Corvette C6.R GT1
-Updated the v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-The number plates have been moved from the mandatory_decal to the car_decal so that they can be edited by the end user with custom schemes.

Chevrolet Corvette C7 Daytona Prototype
-The Chevrolet Corvette C7 Daytona Prototype is now available.

Chevrolet Impala Old Class B
-Updated to v6 tires.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.

Chevrolet Impala-COT
-Updated to v6 tires.

Chevrolet Monte Carlo SS
-Updated to v6 tires.
-Add more rear end ratio options.
-Fixed bug in chassis ballast adjustment.

Chevrolet Silverado – circa 2013
-Updated to v6 tires.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aerodynamic revisions.
-Ford Falcon FG V8
-Changed window logo to the 2015 version of the V8 Supercars logo.

Ford GT
-Updated the v6 tires.

Ford GT GT3
-Updated the v6 tires.
-For this season’s GT3 class balancing, we have made the following changes: 23 kg more weight, 1.25% less downforce, and a small reduction in torque over 6750 RPM.

Ford Mustang FR500S
-Updated the v6 tires.
-Opened up the tire pressure range.

Holden Commodore VF V8
-Changed window logo to the 2015 version of the V8 Supercars logo.

HPD ARX-01c
-Updated the v6 tires.

Kia Optima
-Updated to v6 tires.

Legends Ford ’34 Coupe
-Updated the v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.

Lotus 49
-Updated to v6 tires.

Lotus 79
-Updated to v6 tires.

Mazda MX-5 Cup
-Updated the v6 tires.
-Opened up the tire pressure range.

Mazda MX-5 Roadster
-Updated the v6 tires.
-Opened up the tire pressure range.

McLaren MP4-12C GT3
-Updated the v6 tires.
–For this season’s GT3 class balancing, we have made the following changes: 10 kg more weight, and greater yaw stability via aero adjustments.

Modified – SK
-Updated to v6 tires.
-Added an 8:1 steering ratio option.
-Slightly raised center of gravity.
-Adjusted engine efficiency.
-Removed minimum stagger limit.
-Fixed bug in chassis ballast adjustment.

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
-Updated to v6 tires.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aero revisions.

NASCAR Camping World Toyota Tundra
-Updated to v6 tires.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aero revisions.

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
-Updated to v6 tires.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aero revisions.

NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
-Updated to v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.

NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
-Updated to v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.

NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
-Updated to v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.

NASCAR Whelen Tour Modified
-Updated to v6 tires.
-Added an 8:1 steering ratio option.
-Adjusted engine efficiency.
-Slightly raised center of gravity.
-Removed minimum stagger limit.
-Fixed bug in chassis ballast adjustment.

NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
-Updated to v6 tires.
-Updated to match the 2015 rules and contingency decals.
-Optimizations to improve framerate, especially at night tracks.
-Updated to use the new PBR shaders.
-The rear windshields now have the driver name stamped on them.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aero revisions.

NASCAR XFINITY Ford Mustang
-Updated to v6 tires.
-Updated to match the 2015 rules and contingency decals.
-Updated to the 2015 identity package (headlights, taillights, etc).
-Optimizations to improve framerate, especially at night tracks.
-Updated to use the new PBR shaders.
-The rear windshields now have the driver name stamped on them.
-There is now more variance in which warwagon is loaded for each driver, to give some variety on the pit road.
-Left rear wedge is now adjustable during pit stops.
-Aero revisions.

NASCAR XFINITY Toyota Camry
-The Nascar Xfinity Toyota Camry is now available.
-It has the same physics as the NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro, NASCAR XFINITY Ford Mustang and Chevrolet Impala Old Class B, and each car can load and share setups with the others.

Pontiac Solstice
-Updated the v6 tires.
-Opened up the tire pressure range.

Radical SR8
-Updated to v6 tires.
-Updated to use the new PBR shaders.
-Headlights and various other details added to car.
-Optimizations to improve framerate.

Riley MkXX Daytona Prototype
-Updated to v6 tires.
-Rear toe should be measured from 18″ wheels, not 13″.
-Added estimated maximum speeds in each gear to the Drivetrain tab in the Garage.

Ruf RT 12R AWD
-Updated the v6 tires.
-Increased power steering.

Ruf RT 12R C-Spec
-Updated the v6 tires.
-Increased power steering.
-The rpm gauge has been edited so that redline is at 8500 rpm.

Ruf RT 12R RWD
-Updated the v6 tires.
-Increased power steering.

Ruf RT 12R Track
-Updated the v6 tires.
-For this season’s GT3 class balancing, we have made the following changes: 2.5% more downforce.
-Increased power steering.

SCCA Spec Racer Ford
-Updated to v6 tires.
-Slightly increased aerodynamic stability.

Silver Crown
-Updated to v6 tires.

Skip Barber Formula 2000
-Updated the v6 tires.

Sprint Car
-Updated to v6 tires.

Star Mazda
-Updated to v6 tires.

Street Stock
-Updated to v6 tires.

Super Late Model
-Updated to v6 tires.
-Add more rear end ratio options.
-Double the bumpstop length and stiffness.

VW Jetta TDI Cup
-Updated to v6 tires.

Williams-Toyota FW31
-Updated to v6 tires.

Tracks:

Autodromo Nazionale Monza
-Fixed a camera sound bug.
-Removed bump on inside of turn entry of T1 of Junior config.
-Added a bump map for the oval.

Circuit Zolder
-Fixed issues relating to the pit lane exit being too close to other side of track: cars on other side of course showing on F3 black box, unexpected yellow flags, etc.

Daytona International Speedway
-We have improved race control’s knowledge of which parts of the track should map to which part of the racing line for the Road configuration. In particular, the run-off area in Turn 1 now does a much better job of belonging to Turn 1, avoiding throwing bogus yellow flags and F3 pop-ups for cars coming out of the infield, bogus camera switches, etc.
-Fixed hole in grass on entrance of Turn 3.

Five Flags Speedway
-Fixed floating issues on pit road.
-Moved the inside green pit exit cone.

Indianapolis Motor Speedway
-Added curbing to replace cones.
-Fixed the gained time checkpoints in Turns 1-3 of Road and Moto courses.

Oran Park Raceway
-We have improved race control’s knowledge of which parts of the track should map to which part of the racing line for the GP and Moto configurations. This also improves some possible issues with the crossover.

Phillip Island Circuit
-We have improved race control’s knowledge of which parts of the track should map to which part of the racing line. In particular, the run-off area in Turn 3 now does a much better job of belonging to Turn 3, avoiding throwing bogus yellow flags and F3 pop-ups for cars coming out of the hairpin, bogus camera switches, etc.

Sonoma Raceway
-Fix track description from NC to CA.

Suzuka International Racing Course
-We have improved race control’s knowledge of which parts of the track should map to which part of the racing line for the Grand Prix, Moto, West, and West Chicane configurations. This also improves some possible issues with the crossover.

Quelle:
http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...olgt,7919?fla=9

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10.09.2015 19:57 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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Audi R8 LMS für Iracing bestätigt Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

iRacing.com, the world’s leading online motorsports simulation service, today announced plans to add the 2016 Audi R8 LMS to its lineup of digital race cars. Audi thus joins a host of world class automotive manufacturers represented on iRacing, with the R8 LMS slated to compete with the BMW Z4, Ford GT, McLaren MP4 12c, the soon-to-be-released Mercedes-AMG GT3 and other state-of-the-art GT3 cars in iRacing’s Blancpain series.

The announcement was made by Steve Myers, iRacing.com Executive Vice President and Executive Producer, at the Nürburgring prior to this weekend’s iRacing.com GT500, the final round of the 2015 Blancpain Endurance Series.

“We’re proud to welcome Audi to iRacing and, along with iRacers all around the world, we look forward to racing the virtual R8 LMS,” said Myers. “The GT3 class features some of the most fiercely contested racing in all of virtual and real world motorsports. I’m sure iRacing’s R8 will prove to be every bit as formidable as its real world counterpart in the Blancpain Endurance and Sprint Series.”

“Audi is excited to support iRacing in building a digital version of our R8 LMS,” said Romolo Liebchen, Head of Audi Sport customer racing. “iRacing has earned its reputation as one of the world’s most authentic motorsports simulations service, and we are delighted to know iRacers everywhere will be able to enjoy the challenge and excitement of driving the Audi R8 LMS in online competition.”

2014 Blancpain Endurance and GT Series champion Laurens Vanthoor who, together with Belgian Audi Club teammate Robin Frijs, is seeking to clinch the 2015 Blancpain Series title this weekend, echoes those thoughts.

“I’m thrilled that iRacing will be adding the new Audi R8 LMS to its lineup,” said Vanthoor, who uses iRacing as part of his training regimen and will lend his expertise to the development of the virtual Audi. “I have my choice of simulation programs, but I find myself using iRacing 99% of the time. Their laser-scanned track surfaces are very accurate and all the landmarks and reference points are there as well. I’m sure iRacing will build the Audi R8 LMS with the same attention to detail. I helped in the development of the new R8 and so it will be interesting to have influenced the real and the digital version of the same car.”



Die Quelle ist Iracing.com und kann nur von Mitgliedern geöffnet werden Guckst Du hier

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17.09.2015 13:44 huasee ist offline E-Mail an huasee senden Beiträge von huasee suchen Nehmen Sie huasee in Ihre Freundesliste auf
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iRacing: Audi R8 LMS (2016) bereichert die Rennsimulation Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zur SimRacing EXPO hat iRacing nicht nur eine lasergescannte Version des Nürburgrings mit im Gepäck nach Deutschland gebracht, sondern für die Simracer auch eine Erweiterung der GT3-Rennwagen verkündet.

Passend zur am 19. und 20. September am Nürburgring stattfindenden SimRacing EXPO hat iRacing Motorsport Simulations bekanntgegeben, dass man den 2016er Audi R8 LMS der Fahrzeugauswahl hinzufügen wird.....

Quelle: http://www.speedmaniacs.com/News,iRacing...tion,7936?fla=9

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17.09.2015 22:11 Flyer2c ist offline E-Mail an Flyer2c senden Beiträge von Flyer2c suchen Nehmen Sie Flyer2c in Ihre Freundesliste auf
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